[O1] Jak wyczyścić klimę preparatem WURTH saBesto...?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • qickare
    Rider
    • 2007
    • 286

    [O1] Jak wyczyścić klimę preparatem WURTH saBesto...?

    to i ja sie dołączam więc jesli Artek nas powiezie to my z Kiniem i kto tam jeszcze będzie chętny przechylimy pare browarków! do zobaczenia potem!
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9935
    • Ford

    #2
    [O1] Jak wyczyścić klimę preparatem WURTH saBesto...?

    Przepraszam, wiem, że niedawno był podobny temat, nawet dość dokładnie go przeczytałem i dzięki niemu poznałem jeden z preparatów do samodzielnego czyszczenia klimy, ale... nie mogę go teraz odnaleźć. Dlatego zakładam nowy temat...
    Zostałem właśnie "uszczęśliwiony" preparatem WURTH saBesto. Na opakowaniu instrukcji obsługi jest jedynie lakoniczna informacja o tym, aby na wyłączonym układzie klimatyzacji wprowadzić sondę z preparatem do przewodu odwodniającego skraplacz i przez 30 sekund rozpylać preparat... i to wszystko... I teraz mam pytanie:
    1. w którym miejscu w O1 jest ujście wody ze skraplacza?
    2. czy po psiknięciu należy uruchomić klimatyzację i jeśli tak, to na jak długo i po jakim czasie od wprowadzenia preparatu? I czy wtedy nalezy właczyć obieg zamknięty powietrza?
    3. czy psiuknąć ten preparat gdzieś jeszcze (filtr p-pyłkowy, kanały, itp.)?

    Czy ktoś ma doświadczenie z tym WURTH saBesto? To taki śuwax: http://www.autokosmetyki.pl/w%C4%82%...jaca,p793.html
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Agamek12, ale w tym temacie chodziło o OII i kiepski dostęp do parownika. W OI jest chyba dużo lepiej, bo parownik jest gdzieś bardziej "na wierzchu" ( też był taki temat o OI i nawet były ładne fotki ). Co do użycia Wurth-a to trzeba popsikać ładnie cały parownik tym preparatem ( ma postać cieczy a nie pianki, więc ładnie penetruje, ale szybko spływa ) poczekać kilka minut potem powtórzyć psikanie, ale już z włączonym nawiewem, żeby "przepaliło" też trochę kanały nawiewów. A no i starać się nie wdychać za bardzo, bo to izopropyl także średnio zdrowy do "inhalacji"...


      EDIT
      TUTAJ masz fotkę parownika w OI.

      A temat który Ci "umknął" to pewnie TEN
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9935
        • Ford

        #4
        Zamieszczone przez kowal 2002
        TUTAJ masz fotkę parownika w OI.
        Ale instrukcja każe wprowadzić preparat do rurki odwadniającej skraplacz... czyli pewnie jej ujście jest gdzieś pod samochodem...?

        EDIT: zaraz, ten skraplacz jest obudowany? Wystarczy więc ściagnąć z niego obudowę, opsikać i będzie to samo, co przy wprowadzniu sondy od spodu?
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Zamieszczone przez Agamek12
          Zamieszczone przez kowal 2002
          TUTAJ masz fotkę parownika w OI.
          Ale instrukcja każe wprowadzić preparat do rurki odwadniającej skraplacz... czyli pewnie jej ujście jest gdzieś pod samochodem...?

          EDIT: zaraz, ten skraplacz jest obudowany? Wystarczy więc ściagnąć z niego obudowę, opsikać i będzie to samo, co przy wprowadzniu sondy od spodu?
          Instrukcja mówi " wprowadź przez rurkę odwadniającą" bo wygląda to na prosty zabieg i każdy domorosły "czyściciel" stwierdza "jaka to filozofia, wsunąć rurkę w otworek". Jest już gorzej jak przychodzi do "wsadzenia" tej rurki, bo wylot jest centralnie pod samochodem ( nie wiem jak w OI ale w OII jest wogóle ukryty gdzieś nad osłoną termiczną tłumika, dodatkowo rurka odpływu jest karbowana i zagięta pod ostrym kątem przy samym parowniku więc zero szans na dojście do parownika "od dołu" ).

          Jakby było napisane na puszcze: Do zastosowania preparatu trzeba zdemontować schowek, silnik dmuchawy itd", to 95% ludzi by tego nie kupiła, a tak wygląda na metodę bezinwazyjną, coś al'a psikaj pianką do otworów nawiewów :diabelski_usmiech , całkowity bezsens...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • Agamek12
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 9935
            • Ford

            #6
            Rozumiem, że wprowadzenie sondy od strony filtra p-pyłkowego nie będzie skuteczne?
            Adam... Używam:
            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
            Passek: B6 175KM/366Nm

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Zamieszczone przez Agamek12
              Rozumiem, że wprowadzenie sondy od strony filtra p-pyłkowego nie będzie skuteczne?
              W OI nie będzie, bo filtr jest na górze na podszybiu. Cały preparat spłynie na dół na silnik dmuchawy ( ew. zostanie rozchlapany dookoła po kanale dolotowym ) i możesz sobie tylko zrobić "gorzej" ( np. uszkodzić silnik dmuchawy ).
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • phoneman
                RS
                • 2008
                • 3374
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Agamek12, Ja kupuje dwie puszki tego środka i wszystko wylewam na na klimę po zdjęciu schowka i silnika dmuchawy. Zabieg 20 minut. 5 Śrubek trzyma schowek 2 pod spodem silnik dmuchawy i dwie wtyczki trzeba wypiąć Nie kombinuj inaczej bo tylko wywalisz kasę w błoto bo środek drogi i mało go w tej puszeczce :|
                .

                Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                Komentarz

                • Agamek12
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 9935
                  • Ford

                  #9
                  Zamieszczone przez phoneman
                  tylko wywalisz kasę w błoto bo środek drogi i mało go w tej puszeczce :|
                  to gift taki jest, jeden z kilku... "gratisowy"... :diabelski_usmiech
                  Adam... Używam:
                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                  Passek: B6 175KM/366Nm

                  Komentarz

                  • phoneman
                    RS
                    • 2008
                    • 3374
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Agamek12, To jak masz tylko jeden to dawaj tak jak ci napisałem . Przerabiałem już wszystkie metody i ta jest najskuteczniejsza
                    .

                    Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                    Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9935
                      • Ford

                      #11
                      No dobra, zadanie wykonane... Cała robota (zdjęcie schowka, silnika, pryśnięcie, załozenie silniczna i schowka) trwała tyle, że na całą robotę wystarczyło jedno niecałe piwo Okocim (drugie poszło na czas włączenia silnika/klimy) celem przewiania smrodu...
                      Spodziewałem się, że parownik będzie brudny, a on był czysty jak dziewica... Tak jest zawsze, czy tez niepotrzebnie zużyłem (prawie) cały preparat?

                      PS: osiągnąłem dziś po około 20 minutach jazdy temperaturę na kratkach około 5,5stC i wilgotność 20% - dobrze?
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • romman
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 201

                        #12
                        Zamieszczone przez kowal 2002
                        Zamieszczone przez Agamek12
                        Rozumiem, że wprowadzenie sondy od strony filtra p-pyłkowego nie będzie skuteczne?
                        W OI nie będzie, bo filtr jest na górze na podszybiu. Cały preparat spłynie na dół na silnik dmuchawy ( ew. zostanie rozchlapany dookoła po kanale dolotowym ) i możesz sobie tylko zrobić "gorzej" ( np. uszkodzić silnik dmuchawy ).
                        No to mnie zaskoczyłeś. Przecież nawet tutaj chyba widziałem manual, żeby dobrać się od strony filtra p.pyłkowego. Sam tak robiłem. Wprowadziłem rurkę przez dmuchawę do parownika i wywaliłem tam cały preparat. wyleciał dołem i nic już nie śmierdzi.

                        Jaki sens ma demontaż schowka, skoro można prościej i to przy okazji wymiany filtra?

                        Komentarz

                        • phoneman
                          RS
                          • 2008
                          • 3374
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Agamek12, On jest czysty na oko a grzybki są malutkie.
                          .

                          Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                          Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                          Komentarz

                          • kowal 2002
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 5161

                            #14
                            Zamieszczone przez romman
                            ... Przecież nawet tutaj chyba widziałem manual, żeby dobrać się od strony filtra p.pyłkowego. Sam tak robiłem. Wprowadziłem rurkę przez dmuchawę do parownika i wywaliłem tam cały preparat. wyleciał dołem i nic już nie śmierdzi.

                            Jaki sens ma demontaż schowka, skoro można prościej i to przy okazji wymiany filtra?
                            A jak się wyjmie filtr w podszybiu to co widać łopatki wentylatora, czy aluminiowe żeberka parownika? ( to oczywiście pytanie retoryczne :roll: ).

                            Nie twierdzę, że nie da się wprowadzić rurki pomiędzy/obok łopatek wentylatora tak, że końcówka znajdzie się w pobliżu parownika, ale gwarantuje Ci, że w ten sposób nie spryskasz go całego, bo nie masz praktycznie żadnej kontroli nad kierunkiem ani miejscem "oprysku". Jak wyciągniesz schowek i wentylator to masz bezpośredni dostęp do całej powierzchni parownika, więc można go wtedy dokładniej oczyścić.

                            Jak widać z przykładu kolegi Agamek12 rozbiórka to raptem 1 okocimoroboczogodzina ( robił to pierwszy raz ) także myślę, że warto :twisted: ...
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            • Agamek12
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 9935
                              • Ford

                              #15
                              Zamieszczone przez kowal 2002
                              rozbiórka to raptem 1 okocimoroboczogodzina


                              Nieskromnie powiem, że czas potrzebny na wyjęcie i włożenie z powrotem filtra p-pyłkowego wcale nie jest krótszy, niż demontaż schowka i silnika dmuchawy z ponownym montażem tychże (używając wkrętarki - ręczne kręcenie zwiększy potrzebny czas o około 3min20sek). A do tego znacząco mniejsze jest ryzyko skaleczenia dłoni lub połamania jakiejś części.
                              Adam... Używam:
                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                              Passek: B6 175KM/366Nm

                              Komentarz

                              • phoneman
                                RS
                                • 2008
                                • 3374
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Agamek12, Oczywiście po zabiegu dobrzej jest wymienić filtr pyłkowy oraz usunąć brudy wokół tegoż filtra ( podszybie ) , bo filtr bierze powietrze także i z tamtej przestrzeni. Co ciekawe przy nieszczelnym podszybiu lubi tam gnić różny syf drogowy wiec dobrze jest popracować nad rozbiórka obudowy filtra i dobrze oczyścić przestrzeń wokół niego. A wisienką na torcie jest ozonowanie całego samochodu masz wtedy pewność że wszystkie syfy do których nie dotarł płyn płuczący (wurth) są załatwione
                                .

                                Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                Komentarz

                                • robekcool
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2041
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Agamek12
                                  Spodziewałem się, że parownik będzie brudny, a on był czysty jak dziewica... Tak jest zawsze, czy tez niepotrzebnie zużyłem (prawie) cały preparat?

                                  PS: osiągnąłem dziś po około 20 minutach jazdy temperaturę na kratkach około 5,5stC i wilgotność 20% - dobrze?
                                  jak w odpowiednim czsie zmieniasz filtr pp będzie czysty parownik.
                                  trochę długo dochodziłeś do tych 5 st C , ale zależy to także od temp. na zewnątrz :idea:
                                  www.k-mot.pl
                                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                  Autoholowanie.
                                  Robert Kulma

                                  Komentarz

                                  • Agamek12
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 9935
                                    • Ford

                                    #18
                                    Tyle tylko, że temperatura zewnętrzna to około 35st.C. Temperaturę rzędu 6-7 stopni mam w tych warunkach (na 2-gim biegu dmuchawy) już po około 5 minutach. I z ciekawostek: temperatura na kratce jest najniższa na 1-szym biegu, kiedy to klima potrafi schłodzić powietrze do poziomu 4st.C...
                                    Adam... Używam:
                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                    Komentarz

                                    Pracuję...